Min første masterfeed

Da har jeg lagd min første masterfeed (eller kanskje bare pipe er mer betegnende) ved hjelp av Yahoo Pipes. Den tar for seg webloggene som skriver om TED, og er basert på listen som Bruno Giussani skrev i en av sine oppdateringer.

Feeden finner du her.

TED (eller snarere TED Talks) oppdaget jeg forøvrig gjennom Eiriks tekst Populærkulturell akademia.

3 Svar til “Min første masterfeed

  1. Jeg har ikke testa pipes, bare lest om det og hørt fra andre som har testa det. Hva synes du? Og kan du forklare hva det er? En slags sammenslåing av ulike RSS (og andre varianter av xml) strømmer til en strøm, som så vises (hvis du vil) som en spesialisert nyhetsside tilpasset deg?

    Eller?

  2. Ut ifra min erfaring med Pipes vil jeg beskrive Pipes som et enkelt brukergrensesnitt for å lage en ny strøm (rss-feed for dem som ikke skjønner ordet) fra mange andre strømmer.

    Det skal sies at jeg har brukt Pipes veldig lite så jeg har ikke prøvd ut alle mulighetene i det enda. Men det virker som du har mange muligheter til å flette, filtrere og rett og slett manipulere strømmer. Mistenker at om du har kjennskap til uttrykker i database-spørringer, så vil noen uttrykk og funksjonaliteter i Pipes være kjent for deg.

    Men aller best, prøv ut siden selv=)

Legg igjen en kommentar

