School is out! Summer is in!

Lenge siden jeg har posta noe her nå. Grunnen er enkel: skole, skole og atter skole. Eller for å være mer spesifikk: Semesteroppgave og eksamen. Hat, hat og enda mer hat! Men nå er man dog ferdig! Det er av den grunn man sier: SWEET! SKÅL! ÅHHERREGUDÅJÆVLADEILIG!!!!! Og når man da summer seg litt igjen, tenker litt over ting, så streifer tanken innom denne siden. Ja, sant det, kanskje på tide å oppdatere sin offisielle tankerekke igjen.

Siden dette blir den første oppdatering på en lang stund, kommer jeg ikke til å skrive om noe spesifikt, som jeg gjerne prøver å gjøre ellers. Derimot vil jeg skrive om småting som har skjedd siden sist jeg skrev om mitt trivielle liv.

Fumigate kom videre!!!

Jeg har fortalt tidligere at Fumigate er med i Emergenza-festivalen (aka Battle of the Bands, aka VM i Rock), og at de kom videre fra første omgang på Gamle Christiania. Andre omgang befant seg på John Dee, og Fumigate hadde 7 nye konkurrenter å måle styrke med. Det gikk så det suste, Eivind og gjengen gjorde rent bord med overlegen seier (50 stemmer mot underkant av 30). Selv syntes ikke bandet at showet var noe bra, noe vi blant publikum sa oss meget uenige i. Showet var fantastisk! Noe det også går frem av artikkelen i lokalavisa.

Det kan jo også sies at noe av grunnen til suksessen var at bandet sponset buss på lokale som ville opp og se showet (og stemme selvfølgelig=)). Denne bussen tok jeg tilbake til Risør, dog etter noen misforståelser (bussen kjørte fra meg=P). Dette er noe de kommer til å repetere da de skal til Betong 9. juni (lenke til Facebook, må være logget inn for å se) for å spille i finalen. Folk er hjertelig velkomne til å være med på dette, og det loves en forrykende fest!

Ferdig med skolen… jøss…

Ikke at jeg har helt fått det inn i meg enda, men jeg avsluttet min eksamen i Beslutningsanalyse I 24. mai (i går ja). To uker i forkant av det var jeg innom Ås en uke for å skrive og levere siste semesteroppgave (derfor jeg ikke tok bussen til Oslo for konserten, var allerede i Oslo da). Den oppgaven fikk jeg se like før jeg hadde eksamen. Jeg fikk A-. Så du kan vel trygt si at jeg er fornøyd med innsatsen der. Nå gjenstår det å se hva jeg får på eksamen da…

Jeg har fått varsel om innkalling

Forsvaret er frampå og har sendt meg varsel om innkalling. Det vil si, innkallingen kommer ikke før i januar, to måneder før jeg skal inn til Luftforsvaret ved Sjøforsvarets rekruttskole (som jeg har forstått er på Madla). Dette høres faktisk spennende ut (til sammenligning med heimvernet og bardufoss…), men timingen er rævva! Mars?! Det betyr at jeg må sløyfe to år av den videre utdannelsen! Heldigvis har jeg da krav på utsettelse (igjen…), siden jeg innen faktisk innkalling har gått seks måneder på UiO (gitt at jeg kommer inn på UiO…). Nei, får oppdatere på saken ettersom flere ting konkretiserer seg.

Er i gang med å ta lappen

Har fullført trafikalt grunnkurs, noe som betyr at jeg har bestått 1 av totalt 4 trinn som vegvesenet har for å ta lappen, som det kan leses om i Læreplan førerkortklasse B og BE (personbil) (65 sider med lesing, moro…). Neste trinn er obligatorisk evalueringstime med trafikkskolelærer, som jeg skal ha til tirsdag. Wish me luck…

Møte med gamle kjente
Møtte nylig Daniel Urfjell, en kamerat jeg ikke har sett på lenge. Marius og jeg møtte han nede på Prommen, hvor han satt og så på finalen i FA-cupen. Som iherdig ManU-fan, måtte han forlate lokalet med bitterhet. Men bitterheten forsvant raskt da han kom hjem, da Leo, ungen hans, møtte han i trappa. Marius og jeg var med hjem for, og endte med å spille fotball med småpjokken. Festlig=)

Fremover

Jeg har sikkert glemt en rekke småting blant ting jeg har vært med på og fått gjort den siste tiden. Men det får heller være. Nå er det tid for å tenke fremover. Det innebærer tur til Betong, Hovefestivalen, Grill’n’Chill og tur til Irland. En tid krydret med jobb, sol, skjærgård, pils, venner og alt mulig annet som skulle dukke opp. Hvem vet, kanskje noe av det dukker opp her…;)

9 Svar til “School is out! Summer is in!

  1. grattis med eksamen da=).. jeg er som sagt med på finalen på betong(vi snakker mer om det når det nærmer seg)
    lykke til med resten av lappen. 65 sider er da ikke så mye. du som flink student bør lære det iløpet av en uken tid, eller?
    du må si ifra når du kommer innover til oslo i sommer, så tar vi en øl en plass..

  2. Genialt at du blir med på Betong! Tror jeg blir sinnsykt gøy=)

    Lappen skal nok gå bra vettu, er nok ikke lesinga det skal stå på da=P

    Blir lett med på en øl (eller to eller tre…) vettu;) Glemte forresten å nevne grillinga i Frognerparken samt kino med Spiderman 3 etterpå. Genial dag (med unntak av selve filmen=P)=) Må bli mer av sånt!=D

  3. hehe.. jess. filmen var ikke helt det store.
    men jeg har enda ikke funnet noen andre som ikke likte filmen(har noen kamerater som har vært å sett den). så er det bare vi to som er for kravstore?? det kan kanskje være noe å diskutere her=).

  4. Skal jeg være helt nøyaktig, så er det bare en kamerat, utenom deg, som har ytret sin skuffelse over filmen for meg, og det var før jeg så filmen. Kan være at jeg da var predisponert for skuffelse, men likevel, kom ann folkens?! Filmen hadde noen høydarer i form av god underholdning gjennom gode effekter, men utover det sugde historien, skuespillerne likeså (skal dog sies jeg likte Sandman) og det at jeg brukte over to timer på å se filmen ferdig er egentlig ganske trist…

    Da har jeg uttalt min mening=) Hva syntes andre?

  5. Har ikke sett Spiderman 3 enda, og er ikke helt sikker på om jeg gidder (med mindre den faller ned i DVDspilleren en søndag mens jeg ligger undet et teppe og har så sterk hodepina at jeg ikke klarer å trykke på fjernkontrollen), så jeg stemmer blakt.

    Ellers; grattis med eksamen! Misunner deg disse dagene (jeg har en liten uke igjen..). Lappen bør ikke bry på noe problemer, i alle fall ikke teorien, du er jo flink student. Du har 16+ års erfaring med å lese pensumbøker.

    Forsvaret.. ser du bookmarker forsvarets mediesenter på del.icio.us. Det er jo ok, men jeg tror ikke du trenger å stresse så mye med dette. Så lenge du kommer deg inn på UiO (eller andre læresteder) så får du disp, så søker du om det til du er ferdig med utdannelsen, og da vil ikke forc’n ha deg lenger (kan ikke ha gamle feite skjeggete menn som er eldre og har mer utdannelse enn sersjantene..). Forsvaret er generelt snille med folk som studerer, selv om de krasse i brevene sine (hører jeg).

    Snakkes om noen uker.

  6. Vi får se åssen det blir med lappen. Hadde obligatorisk evalueringstime i går, gikk så som så. Har litt å øve på, men går iallefall rette veien. Med tanke på teorien har jeg faktisk fått beskjed om at jeg ikke trenger å ta den om igjen=D Det er pga at teori tatt før 1. juli 2004 er gyldig i 5 år, og jeg tok min rundt 2. juni 2003 eller no. Så det er jo sweet=D Så bare det praktisk å ta seg av.

    Jau, så noen interessante muligheter på den siden (markedsfører og webutvikler/teknikker), som jeg kunne ha tenkt meg å søke på om det hadde vist seg vanskelig å få utsettelse. Men tror ikke det er noe problem, da innkallingen kommer i januar, og at jeg da har gått i vel et halvt år på UiO (mest trolig, that is). Så jeg stresser ikke så med det=)

    Vi ses i Risør;) Gi ord når du kommer.

  7. Tilbaketråkk: Fumigate i Norgesfinalen i Emergenzafestivalen « [megoth]

Legg igjen en kommentar

